lørdag den 5. februar 2011

Depend Crackle Effect - swatches (blue, purple and pink crackle)

Crackle polishes are really in this season. Isadora and Barry M released crackle polishes Fall/Winther 2010 and this spring we are seeing crackle polishes from many companies - such as OPI, China Glaze, Isadora and Depend. 

Depend Crackle Polish
Today I'll be showing you three of four crackles I got my hands on last week from Depend - I went to a store carrying the brand and when I saw the display it was already half empty. 

White and black crackle was gone, there was one pink left but oddly - the most interesting colours were still there! I already have a black crackle from Barry M and plan on getting the entire collection from China Glaze when it releases, so I can honestly say I was super psyched about getting a pink, red, purple and blue effect crackle ♥ 

While crackle is not something I'd wear every day, I'm sure I'll be using the lighter shades (and pair the darker ones with lighter shades) this summer - I think it really stands out in the sun. I was lucky enough to catch a few sunbeams today, so I can show you these in their full glory.

I wanted you to see them on both a dark base and a light, so I used Wet'n'Wild Black Creme for the first swatch and GOSH Gypsy Blue, Depend purple and Depend white for the last swatch.

Depend crackle polishes - left is on dark base without topcoat, right is on light base with China Glaze Fast Forward. Natural sunlight.

As you can see, they are quite different on dark/light base colours! 

Blue Crackle
The blue crackle is packed with gorgeous shimmer that really glows with a topcoat. Unlike the P2 silver shimmer crackle polish I bought in Germany (which was a pain to work with), this one has a great formula and it was easy to apply in an even layer. It looks amazing on both light and dark base colours - and it's quite a unique shatter since it's got shimmer. If you must pick out one of these, this one's definitely the most unique.
Purple Crackle
Purple is the most opaque creme of the ones I have, and again the formula was great. I love how subtle the purple is on black - it's definitely a combination I'll be using for an entire manicure, and the pale purple/dark purple combination? Perfect for a sunny day this Spring!
Pink Crackle
I don't like how the pink crackle looks on white, so I will have to try out a few other colour combinations for that one. It's a bit more sheer than the rest and the formula is a bit thinner too, making it is a bit see-through on black (but still looks great if you ask me). Even though it has a thinner formula, I still find it easy to work with.

In general I am very happy I got a chance to buy these before they sold out. Best 5-6$ I've spent on mini polishes (each) for a while! If I find the white one I will pick it up, as Depend makes some great opaque whites.

What is your opinion on crackle polishes - and what do you think about the colours from Depend? :)


♥ Vetten

13 kommentarer:

  1. Den blå ser faktisk rigtig flot ud. Jeg kan godt lide, at der er shimmer i. Det gør den ekstra speciel! :D

    Faktisk er Crackle lakker ikke lige mig. Nu har jeg ikke prøvet dem, men umiddelbart siger de mig ikke så meget.På en eller anden måde, synes jeg ser ser mærkeligt ud.
    Men samtidig synes jeg, at selve idéen er fed, og det ser cool ud når lakker krakelerer.

    Så jeg kan ikke rigtig forstå hypen, men måske ændrer jeg mening, hvis jeg på et tidspunkt køber én :D. Det gør jeg nok.
    Jeg kunne nu godt finde på, at købe den dér blå! Den ser super ud over sort!

    SvarSlet
  2. De er rigtig fine :) Og flotte kombinationer du har lavet.

    SvarSlet
  3. these looks great, i love crackles :-)

    SvarSlet
  4. De er jo virkelig flotte :) Det er nogen gode kombinationer du har lavet der i hvert fald :D Jeg tror dog ikke lige jeg vil ligefrem investere i dem her fra Depend, derimod skal jeg nok helt sikkert ha fat i nogen Crackle Glazes :P

    SvarSlet
  5. Det ser ud til at de er af god kvalitet. Hvor meget måtte du slippe for dem? Sædvanlig Depend pris? Jeg har også hvid og sort, gul, blå og grøn, men kunne godt bruge nogle flere forskellige..

    Synes også at det er nogle fede kombinationer du har lavet :D

    SvarSlet
  6. Tusind tak alle sammen :)

    Coewless, Crackle lakker er helt ikke noget jeg kommer til at bruge vildt ofte. Det kan ikke slå en fed holo eller flagelak, og jeg synes måske heller ikke det er særlig arbejdsvenligt da det kan se sjusket ud på afstand. Som om ens lak skaller. Men kan alligevel ikke stå for de fascinerende mønstre :) Pøj pøj med at finde ud af om du skal prøve én! Skal jeg anbefale et mærke at tjekke ud, må det være china glaze's kollektion da den er billigere ;)

    Rijah, China Glaze's crackles bliver så nice at få fat i! Glæder mig helt vildt til den turkise :)

    Maja/Sussi, de kostede 30 kr. stykket så de er lidt dyrere end normalt - men for mig stadig pengene værd (især da min mor var med mig og sponsorerede halvdelen, haha!), man skal jo kun bruge et lag pr. manicure så de holder længe :)
    Ihh, gætter på det er Isadora du har nogen fra? Dem er jeg helt syg med, især den gule og grønne, men har desværre ikke kunne støve dem op på nettet og her i vestjylland sælger de dem i hvert fald ikke. Smider du ikke nogen op så jeg i det mindste kan nyde jeres? :)

    SvarSlet
  7. Du kan se den gule her hos mig hvis det er :) http://kathain.dk/blog.asp?id=430

    SvarSlet
  8. they are very prettty!!
    love the pink one..
    can't wait untill china glaze!!

    SvarSlet
  9. OMG Kathrin, den er vildt pigmenteret/dækkende! Tusind tak for linket, så kan jeg lige savle lidt ekstra over dine ;)

    Renate, they are lovely, aren't they :) I can't wait for China Glaze's either, I bet they're going to be the biggest hit this season!

    SvarSlet
  10. I'll be getting red one for sure, I missed red crackle in ChG collection. Although the blue one looks awesome too!

    SvarSlet
  11. Jeg har nogle fra transdesign. men de er ikke så gode. De er meget tynde og krakkelerer ikke så godt. Jeg har den sorte fra Isadora og de er købt i Malmø. Har ikke set den i danmark desværre. Jeg har været på vej til Malmø flere gange for at købe nogle, men har været lidt hæmmet af bækken problemer og den slags. Så lidt online køb med visa kortet har været hvad jeg har kunne mestre :D Det kan skam også løbe op..

    Sussi

    SvarSlet
  12. Wow very nice! Love to have them!♥

    SvarSlet
  13. suk er de til at finde i Matas? for har set dem på Depends hjemmeside, men de er jo ikke webshop smarte

    SvarSlet